Trends aren’t really the point – opportunities are.
Zuzanna Skalska, co-founder 360 Inspiration i FutureS Thinking™ Group
Przyszłość jest niepewna. Kierunek rozwoju jest pewnym założeniem strategicznym, na które organizacja powinna się zgodzić. Założenie strategiczne oparte jest na wspólnej wizji możliwych obszarów rozwojowych, czyli innymi słowy przekonań firmy lub organizacji dotyczących możliwych przyszłości w postaci szeregu hipotez. Hipotezy te mają wskazać główne kierunki możliwych działań i zobrazować w jakich obszarach organizacja może działać w przyszłości. Naturalnym jest, że żadna organizacja nie obstawi wszystkich możliwych pól. Strategia jest zawsze wyborem przyszłych możliwości. Każda organizacja „obstawia” pewne scenariusze. Pomagamy w nazwaniu tych możliwości (beliefs) i wyborze konkretnych kierunków (bets).
Oczekiwany kierunek działania większości organizacji jest najczęściej rozsiany w głowach jej liderów. Często kluczem do sukcesu jest jego jednoznaczne nazwanie i jasna definicja kierunku. Wypracowana przez nas i wielokrotnie przetestowana metoda pozwala w ciągu trzech intensywnych dni warsztatowych wypracować i zgodzić się wewnątrz organizacji na kierunek działania . Zaczynamy od narzekania, które definiuje i uspójnia problemy w organizacji. Następnie przechodzimy do odważnego spojrzenia w przyszłość, pracując z różnymi scenariuszami przyszłości. Mając świadomość, że nie wszystkie marzenia uda się zrealizować, kończymy wyborem kierunku i planem działań w postaci mapy celów.
Sygnały zmian pojawiają się wszędzie. Przyszłość Twojej branży pojawi się poza nią, jako że klienci często nie porównują oferty z bezpośrednią konkurencją, ale z najlepszym swoim doświadczeniem jakie kiedykolwiek i gdziekolwiek mieli. Naszą rolą jest wyłapywanie i interpretacja tych sygnałów zmian, które dobrze zinterpretowane i zagregowane tworzą możliwości rozwojowe, zachęcają do budowania prognoz. Umiejętność pracy z sygnałami zmian pozwala wyjść poza prostą ekstrapolację trendów, budując rozwiązania na szerokiej przyszłości prawdopodobnej, bez wyidealizowania i krótkowzroczności trendów.
IKEA SANTANDER BANK POLSKA PZU COCCODRILLO HAPPY COLOR UNIQA 4F AUTOPAY BY BLUE MEDIA BIELSKO-BIAŁA UNIWERSYTET SWPS LPP
Coroczna publikacja autorstwa Zuzanny Skalskiej, wydana przez Greenhat Innovation we współpracy z Autopay by Blue Media. Książka stanowi syntezę i analizę sygnałów zmian zaczerpniętych z wielu branż. Promuje otwartość na rozwiązania, które mogą dać przestrzeń dla powstawania innowacji.
Inspiracyjna podróż, service safari, dedykowana liderom średnich i dużych firm, podczas których Zuzanna Skalska pomaga osobiście doświadczyć sygnałów zmian w najbardziej postępowych i nowoczesnych miejscach Europy. Dedykowane podróże pozwalają nie tylko doświadczyć zmian, ale też umożliwiają zbudowanie sieci kontaktów.
EINDHOVEN (DUTCH DESIGN WEEK) LONDYN MEDIOLAN
Masz pytania?
Skontaktuj się z Joanną, szefową naszego New Business
Joanna Sosnowska-Cecuła
M +48 694 049 440